Calibration Quotation Step
A customer contacts the company’s customer relation department by phone or fax by using an enquiry form (PDF or EXCEL) to add details of the measuring tools to be calibrated for evaluation before moving to the next step
SR-FM-QP-701-1 Quotes
Download DOC | Download PDF
The Company delivers a quotation of calibration service fee and extra service charges in case of calibration at the company’s company (off-site calibration)
The customer delivers the quotation with signature and “accept the offer” to the company and makes an appointment for calibration service
The customer sends and/or the company’s representative picks up the target measuring tool to the company’s calibration laboratory for calibration.
The representatives of the technical management team check the calibration result from the laboratory.
The Company issues the calibration certificate with signature of representatives of the technical management team.
The customer picks up and/or the company’s representative delivers the measuring tool with calibration certificate to the customer.
ลูกค้าติดต่อฝ่ายลูกค้าสัมพันธ์ของบริษัทฯ ทางโทรศัพท์หรือโทรสาร โดยใช้แบบฟอร์มใบขอทราบราคาสอบเทียบ (รูปแบบไฟล์ PDF หรือ EXCEL) ในการแจ้งรายละเอียดต่างๆ ของเครื่องมือวัดที่ต้องการสอบเทียบ เพื่อประเมินงานก่อนดำเนินการในขั้นตอนต่อไป
บริษัทฯ ส่งใบเสนอราคาค่าบริการสอบเทียบ รวมทั้งค่าบริการพิเศษในกรณีที่ลูกค้าต้องการให้ทำการสอบเทียบ ณ บริษัทลูกค้า (สอบเทียบนอกสถานที่)
ลูกค้าส่งใบเสนอราคาที่มีลายเซ็นระบุ “ยินดีรับข้อเสนอ” กลับมายังบริษัทฯ พร้อมทั้งนัดหมายช่วงเวลาที่ต้องการให้ทำการสอบเทียบ
ลูกค้าส่ง และ/หรือ ตัวแทนของบริษัทฯ ไปรับเครื่องมือวัดที่ต้องการสอบเทียบ เพื่อส่งให้ห้องปฏิบัติการสอบเทียบของบริษัทฯ ทำการสอบเทียบ
ตัวแทนคณะบริหารจัดการงานเทคนิคเฉพาะด้านตรวจสอบผลการสอบเทียบเครื่องมือวัดที่ได้รับจากห้องปฏิบัติการ
บริษัทฯ ออกใบรับรองผลการสอบเทียบที่มีตราประทับ พร้อมลายเซ็นของ ตัวแทนคณะบริหารจัดการงานเทคนิคเฉพาะด้าน
ลูกค้ามารับ และ/หรือ ตัวแทนของบริษัทฯ ไปส่งเครื่องมือวัด พร้อมด้วยใบรับรองผลการสอบเทียบ รวมทั้งลูกค้าดำเนินการ